האם יש ביטוח לשיפוץ פרטי של הדירה בפרויקט של תמ"א 38/1 ?
top of page
shadow ready-web-FF.png
האם יש ביטוח לשיפוץ פרטי של הדירה בפרויקט של תמ"א 38/1 ?

האם יש ביטוח לשיפוץ פרטי של הדירה בפרויקט של תמ"א 38/1 ?

בני זוג ירשו דירה ישנה בת שלושה חדרים בבניין ברמת גן שהוקם אי שם בשנות ה-60. הם לא חשבו שיגורו במקום וייעדו אותו כנכס להשקעה עבור שוכרים צעירים וסטודנטים. כעבור מספר שנים בלבד הוסכם בין בעלי הנכסים בבניין על ביצוע התחדשות עירונית לפי תוכנית תמ"א 38/1. קרי, שיפוץ המבנה והרחבתו, במסגרת חיזוקו כנגד רעידות אדמה.
בני הזוג הבינו מיד כי מדובר בפוטנציאל של ממש לשדרג את הנכס והחלו לקבל הצעות מצד אדריכלים, מעצבי פנים וקבלני שיפוצים, מתוך נקודת הנחה שבין כה וכה הבניין יהיה אתר בנייה ולכן כדאי לנצל את הסיטואציה למטרת שידרוג הדירה והשבחתה.

אגב, במקרים רבים הצורך לשפץ לא נובע בהכרח מרצון לשדרוג אלא שהתוצאה הסופית של פרויקט התמ"א מחייבת את השיפוץ הפנימי בדירות. בין השאר במקרים שבהם נוצרות אי-התאמות בין התוספת החדשה לדירה הישנה.

תהיה הסיבה אשר תהיה, הסיפור הזה מוכר לישראלים רבים שמחזיקים בדירות בבניינים המיועדים לתמ"א 38/1. אולם באותה נשימה יש נושא אשר פחות מוכר לאותם ישראלים:
ההיבטים שמקופלים בשיפוץ הפרטי מבחינת ביטוח ובטיחות.

בכל הנוגע לביטוח, חשוב מאד לוודא שהעבודות של קבלן השיפוצים הפרטי מבוטחות כיאות, וכי קיים ביטוח כלפי נזקים שעלולים להיגרם מהשיפוץ לבניין עצמו או לצדדים שלישיים. שנית, בהיבט הבטיחות יש להבין את הנושא של האחריות לנזקי צד שלישי ולעובדי קבלן השיפוצים במידה שאלה ייפגעו חו"ח במהלך עבודתם.

bottom of page