ביטוח תמ"א 38-2 | איציק סימון הסוכנות המובילה לביטוחי בנייה

03-6951414

phone4, phone, contact, telephone, support, call
איציק סימון סוכנות לביטוח (2016) בע"מ
חפש

ביטוח תמ"א 38 -2 לפרויקט מורכב
דרוש כיסוי רחב ו... סוכן מומחה.

פוליסת ביטוח תמ"א 38-2, בניגוד למרבית  ביטוחי התחדשות העירונית, הינה לכאורה פוליסה פשוטה, בדיוק כפי שלכאורה פרויקט מסוג זה מצטייר כפרויקט פשוט של בניה רגילה.
 

כדי להבהיר נקודה חשובה זו אנו מציעים לבחון את העניין משתי זוויות:
  • האחת, מה מרתיע את חברת הביטוח ממכירת פוליסה בפשטות ומבלי  לפשפש בציציות על כל סעיף, לכלול החרגות לכיסוי, ולנקוב בתנאים וסעיפים מגבילים, הסתייגויות ודרישות מיגון מחמירות.
  • השנייה, איך  נכון להיערך , לתכנן  ולהתמודד מול חברת הביטוח כדי להשיג לך כיסוי הביטוחי רחב התואם את  הסיכונים האמיתיים של הפרויקט, את רצונותיך ואת תקציבך.
אני מזמין אותך
להתקשר ישירות אלי
איציק סימון - 050-5299480
 

הגורמים לזהירות שמגלות חב' הביטוח
בבואן להנפיק פוליסת תמ"א 38-2

 

חיישני חברות הביטוח מתחדדים מלכתחילה לאור דרגת הסיכון הגבוהה המייחדת את כל סוגי תוכניות ההתחדשות העירונית בהשוואה למיזמי בניה רגילה אחרים ופוליסות הביטוח הנדרשות להם כמו ביטוח סיכוני עבודות קבלניות, ביטוח ליזם  וכדומה.  פרויקט תמ"א 38-2 כולל הריסת המבנה הקיים ובניית מבנה חדש במקומו. אם המבנה המיועד להריסה מבודד מסביבת מבנים סמוכים או כרך סואן- אזי הסיכונים עשויים להיות רגילים. אבל, במרבית המקרים לא כך הם פני הדברים.

סביבת עבודה עירונית צפופה
פרויקטים כאלה נועדו להתחדשות עירונית, בדרך כלל מדובר במבנים המצויים בלב העיר. הסיכון לנזקים למבנים  סמוכים בעת ביצוע עבודות ההריסה, ובמיוחד כאשר פעמים רבות מדובר במבנים בעלי קירות משותפים המחוברים אחד לשני (ראה רחובותיה של שכונת פלורנטין, לדוגמא)  – אלה רק  מגבירים את רמת הסיכון לקרות אירוע ביטוחי. 

סגירת צירי תנועה ולוגיסטיקה
פעמים רבות נדרשת מעורבות משטרה לצורך סגירת צירים והכוונת תנועה לצורך  שינוע ציוד מכני כבד, מניעת סיכון לדיירים במבנים סמוכים או עוברי אורח אגב ביצוע עבודות ההריסה,לעיתים נדרשת הפסקת פעילות עסקית של חנויות ועסקים במבנים סמוכים כדי שלא לסכן את בעלי העסקים והקהל הרחב -  וכיוצ"ב.. הצורך וההיערכות בתחומים אלה  רק מעמיסים  על פוליסת ביטוח תמ"א 38-2 עוד סיכונים שיש לבטח מפניהם.

פתרונות הנדסיים לצורכי חניה
המבנים המיועדים להריסה ממוקמים לא פעם על שטחים קטנים. פרויקט תמ"א 38-2  מחייב בד"כ את היזם  לספק לכל דייר חניה, מה שמצריך פתרונות הנדסיים כמו חפירת מרתפי חנייה ו/או בורות עמוקים למכפילי חנייה, חפירות כאלה יכולות לפגוע במבנים סמוכים, כתוצאה מהחלשת תמך הקרקע או  ניזקי ויברציה, ולפגוע בתשתיות עירוניות.

פריצת מי תהום בגלל חפירת עומק
בחלקים עירוניים שונים  (כגון רחובות שלמים בת"א) – קיימת מגבלה משמעותית מבחינת עומק החפירה הנובעת מסיכונים של פריצת מי תהום המחייבים ביצוע השפלת מים. זוהי עבודה מורכבת הכרוכה בסיכונים רבים ומגוונים לתביעות צד שלישי נרחבות. לא פלא שחברות הביטוח, אשר ספגו בשנים האחרונות לא מעט נזקים בתחום זה – מסרבות בד"כ לבטח פרויקטים הכוללים  השפלת מים, ולכן בוחנות היטב את דו"ח יועץ הקרקע כדי לוודא שעומק החפירה לא יורד מתחת למי התהום.

לוחות זמנים ותקורות
להיבט זה יש חשיבות גם בתכנון נכון של הפרויקט והתקורות בביצועו, וגם של היערכות לביצוע דו"חות קרקע בשלבים מוקדמים וסקרי היתכנות עקרונית לביטוח הפרויקט. להווי ידוע שטיפול בהיבטים אלה בסמוך למועד התחלת הבניה (או אף  יש הפונים לאחר שכבר החלה) - עלול לשבש את לוחות הזמנים של הפרויקט, בהיעדר כיסוי ביטוחי ותהליכים ארוכים להשגתו, על כל המשמעויות הכספיות האדירות של עיכובים כאלה.

לסיום, בלתי צפויים
לסיום ולסיכום חלק זה נדגיש כי פרויקטים מסוג זה מאופיינים במידה רבה ב'בלתי צפויים'. גם חברות הביטוח יודעות את העובדה הזו שרק מגבירה את מידת הזהירות שהן מגלות ואת העלויות שהן דורשות.
על כן ברור שליווי מקצועי נכון עשוי למנוע עוגמת נפש רבה ונזקים בלתי מתוכננים משמעותיים בשל אי לקיחה בחשבון של מערכת השיקולים והבעיות שהוצגו לעיל..  
 
 

סוכנות מובילה
את מעמד סוכנות הביטוח המובילה בענף הבניה בנינו בעמל רב לאורך 25 שנים במהלכן נוצר קשר עבודה הדוק ואמון רב בינינו לבין  חברות הביטוח שאותן אנו מייצגים, הבנוי על מקצועיות, שקיפות ויושרה. זו בהחלט עמדת פתיחה מצויינת לגיבוש יריעה ביטוחית רחבה.
 
ידע וניסיון רבי ערך
אם קראת את כל האמור לעיל, כבר הבנת את חשיבות הידע המצטבר בטיפול בהיבטים המורכבים של ביטוח הפרויקט, לכן כל מילה כאן מיותרת. הידע והניסיון שלנו עומדים לרשות לקוחותינו ובאים לביטוי  יום יום בביטוח פרויקטים רבים בכל רחבי מדינת ישראל.
 

איך אנחנו מתמודדים למול דרישות
וחששות חברת הביטוח?

 
 
 
עלות מופחתת
לצד הידע והניסיון  העומדים לרשותך בדרך להנפקת פוליסת ביטוח תמ"א 38 עם דרישות מיגון והנחיות אפשריות לביצוע,  ברמה גבוהה התואמת את רצונותיך- אנו נשאף גם להביא להפחתת עלויות. 
 
כיסוי ביטוחי מורחב
לצד התהליך המורכב בדרך לרכישת הביטוח, שחלקים ממנו הוזכרו עד כה,  אנו שואפים ובונים ללקוחותינו  פוליסה 'הסוגרת את כל הפינות': פוליסה משולבת המכילה את כלל הסיכונים בעבודות קבלניות המותאמת לעבודות  תמ"א 38-2 ברמה הגבוהה ביותר, כל אחד לפי רצונותיו ותקציבו..
 
במהירות ביצוע
קבלת הצעה לפוליסת ביטוח תמ"א 38-2 דורשת  לעתים זמן בירורים ארוך מאד שלא לדבר על משך הזמן  הרב הנדרש לעתים  להנפקת פוליסות מורכבות כגון זו. ולמרות כל זאת – באפשרותנו לעשות זאת באופן יעיל ומהיר.
 
ליווי צמוד
אנו מעניקים זמינות יומיומית ובעיקר בקרות אירוע ביטוחי, ליווי מקצועי צמוד במסגרתו עומד לרשותנו  צוות מומחי ביטוח  כדי לסייע לך למצות את זכויותיך בהתאם לתנאי הפוליסה.  

 

סקר תיעוד מבנים סמוכים  נועד לסקור את מצב המבנים הסמוכים לפרויקט הבנייה לפני תחילת העבודות כדי לקבוע, במידה וייגרמו נזקים למבנים סמוכים, עד כמה, אם בכלל, תרמו העבודות לנזקים אלה. חשיבות ביצוע הסקר קריטית כי אי ביצועו והגשתו טרם..
 
 
 

סקר חברת הביטוח מבוצע מטעם חברת הביטוח ע"י סוקר מומחה בענף הבנייה, והוא זה שיקבע בד"כ  את דרישות המיגון המחייבות לעניין כיסוי ביטוחי  לפרויקט וכן יקבע אמצעים להקלת הסיכון לנזק או פגיעה גופנית של עובד או צד שלישי בפרויקט . הסקר לעתים אף ישליך  על  אופן ביצוע העבודה, ובקרות נזק  אף  עשוי להביא לשלילת הכיסוי הביטוחי במקרה של אי עמידה בדרישות אלה ולכן... 
 
 
 
 
 
 
 

עבודות חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה נמנות על הפרויקטים שחברות הביטוח רואות בהם סיכון ביטוחי גבוה. לכן, בניגוד לפוליסות ביטוח הקבלנים ה'רגילות' שאינן כוללות הרחבות  לעבודות מיוחדות כמו חיזוק מבנים יש להנפיק לך את הפוליסה המתאימה  לביטוח לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. צריך לזכור, חברות הביטוח גם אינן ממהרות להנפיק... 
 
 

ביטוח פינוי בינוי, נחשב בדרך כלל כמורכב לביצוע מסיבות רבות. הנה שתיים: באחת – זהו  בד"כ פרויקט גדול היקף שלעתים כולל  הריסת ובניית מאות ואלפי יח' דיור, היקף ביצוע שמגדיל את הסבירות לקרות אירוע ביטוחי.. בשנייה – עבודות בסדר גודל שכזה דורשות גם סגירת צירי תנועה והכוונה משטרתית לצורך הובלת כלים מכניים כבדים וציוד הנדסי לאתר הבניה. גם את הלוגיסטיקה הזו יש לבטח... 
 
 

ביטוח שימור ושיקום מבנים כרוך ברמת סיכונים ובעלויות פיצוי גבוהות במיוחד. מעבר לסיכונים הרבים – הרי מדובר במבנה מאד ישן עם יסודות רעועים ובלאי גבוה - ביצוע הפרויקט כרוך גם בעמידה בדרישות חוק שימור ושיקום מבנים ובצורך לשחזר את המבנה באם ניזוק (שהרי הוא מיועד לשימור ושיקום). די בשתי סיבות אלה כדי להבין מדוע חב' הביטוח אינן ממהרות...
 
 

ביטוח האחריות המקצועית מעניק לך כיסוי ביטוחי במקרה של תביעה המוגשת כנגדך טעות מעשה או מחדל הגורמים  נזק כספי  כמו: מסירת מבנה או דירות באיחור כתוצאה ממקרה ביטוח שאירע בפרויקט. או תביעה לפיצוי כספי בשל ביצוע לקוי של עבודות. בפועל 'הפתעות' יכולות להגיע מכיוונים רבים ולכן... 
 
 

בפרויקט תמ"א 38 חיזוק הדיירים מסתובבים לפועלים בין הרגליים ואין למנהל העבודה שום סמכות ויכולת פיקוח עליהם. הם גם אינם מודעים לסכנות שאתר בניה פעיל טומן בחובו. כך, בבחינת נושא הבטיחות, ברור שהדיירים הם החוליה החלשה שחשופה להכי הרבה סיכונים. גם כך פרויקט כמו תמ"א 38 מורכב ובעייתי, ואין כל הגיון להוסיף לו בעיות וסיכונים...
 
 
​בפועל, מדובר לעתים קרובות בפרויקט שהקמתו כרוכה בסיכונים חריגים ומיוחדים, ולמולם – נדרשים פתרונות ביטוח ייחודיים הנקבעים בהתאם למשתנים ומשפיעים רבים המשחקים כאן תפקידים מכריעים.  לאלה, יש השפעה על הכיסוי הביטוחי שחברת הביטוח תהיה מוכנה להעניק.
 

ביטוח תמ"א 38 -2

 

זקוק לביטוח תמ"א 38?
 צור קשר - 03-6951414

או שלח מייל- itzick@simon-ins.co.il
או מלא את הטופס ונחזור אליך בהקדם.
arrow-down16, arrow-down, download, bottom
 
 
 
למידע נוסף אודות ביטוח תמ"א 38